keskiviikko 14. marraskuuta 2012

episode 20

Himoksen matka 13.11

  • matkan järjestäjinä Jenna ja Emmi
  • informatiivisuus ennen matkaa, muistutus matkasta maanantaina
  • HimosLomat, Hirvikartano, Witikkalan kartano, ruoka Ravintola Tuvassa
  • Tiina Mäntyharju
    • hyvä yritysesittely
    • kohderyhmän huomioiva
    • helposti lähestyttävä, rento, sanavalmis
    • puhe ei takellellut, eikä ollut tasapaksua
    • ei ammattisanastoa, kaikki puhe oli ymmärrettävää
    • huippumyyjän puhe
  • Jouko Partio
    • sanavalmis, rento, humoristinen
    • esiintyjä, viihdyttäjä
    • innostava
  • joka neljäs asiakas Himoksella venäläinen (90% ulkomaalaisista kävijöistä)
  • HimosLomilla myydään palveluja, Hirvikartanossa tuotetaan
  • Vitikkalan kartanossa ei aikataulua, sai olla rauhassa ja katsoa
  • matka meni hyvin, ei hirveästi liikennettä, hyvä keli
  • Hirvikartano
    • osa himos-lomia, 10 minuuttia Himokselta
    • vetonaulana neljä hirveä; Jorma, Matti-Esko, Annikki ja Laila
    • rakennuksessa ravintola
    • avoinna hirven vuoden mukaan
    • omistajapariskunta, muutama vakituinen työntekijä
  • HimosLoma
    • viidenneksi suurin laskettelijamäärien perusteella
    • Etelä-Suomen suurin laskettelukeskus
    • enemmän vuodepaikkoja kuin koko Jyväskylän kaupungissa
    • Areenalla vähän vajaa 200 tapahtumaa vuodessa
    • Keski-Suomessa ei toista suurta ohjelmien järjestäjää
    • palvelut: Himos ohjelmat, mökkipalvelut, lomat, festivaalit
    • liikevaihdosta puolet talvesta ja puolet kesästä
    • pystyvät työllistämään ympäri vuoden
    • vaihtelu asiakasmäärissä valtavaa; joskus vain 40 henkeä, joskus 40000 hengen festivaalit
    • toiminta alkoi hiihtokeskusyrittäjästä, josta tuli hotelli jonka hotellin johtaja myöhemmin osti - pikkuhiljaa alettiin laajentamaan ja rakentamaan mökkejä yms.
    • suurin osa asiakkaista nuoria
    • sosiaalinen media asettaa markkinoinnille kovia haasteita
    • tekevät paljon kenttätyötä
    • hyvät ja toimivat festivaalit poikivat positiivista palautetta mediaan
    • Pipen kävijämäärä kasvoi 8000 kävijällä siirtyessään Vuokatista Himokselle, kun tehtiin esityö ja research hyvin
    • yksilöity tervetuloa-kirje sähköpostilla asiakkaalle
    • pyritään mm. myymään siivous ja liinavaatteet asiakkaalle
    • mökkikirja, jossa tärkeät tiedot mm. aukioloajoista
  • Witikkalan kartano
    • 1800-luvun tunnelmallinen kartano Jämsän keskustassa
    • sisältää kahvilan, Paavo Virtasen kauppamuseon, sisustus/lahjatavaraliike
    • vetovoima muodostuu viihtyisästä kahvilasta ja sijainnista
    • 1800-luvun tyyli ja rauhallisuus
       

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti